Wsparcie techniczne / Support

   Instrukcje do pobrania

 
Język LS1-mini   LS1 LS1-24V LS2 LS2-C2       TCBM-Sender
  
angielski
         

 bułgarski
           

 chorwacki
           

 czeski
           

 duński
           
  
estoński
           

 fiński
           

francuski
           
  
grecki
           
  
hiszpański
           

 litewski
           
  
niemiecki
           

 polski
           

 portugalski
           
  
rosyjski
           
 
rumuński
           
 
 słowacki
           
 
 słoweński
           

szwedzki
           

 węgierski
           
  
włoski
           

Do poprawnego działania, moduł wymaga obciążenia na wyjściach świateł kierunkowskazów, żarówkami 2 x 21W. W przypadku braku obciążenia na wyjściach L/R, moduł rozpoznaje stan odłączenia przyczepy i załącza zasilanie czujnika parkowania.

Dlatego też, wskazane jest używanie testerów ze zwykłymi żarówkami włóknowymi, stanowiącymi obciążenie.

NIE NALEŻY UŻYWAĆ TESTERÓW LED (CHIŃSKICH)

  

                                                                                         
                             Sposób montażu centralki Lights Sender. 

  Montaż należy przeprowadzić w miejscu do którego woda nie ma dostępu (w żadnym wypadku nie należy modułu montować w zderzakach lub w nadkolach. Obudowa modułu posiada klasę szczelności IP44 i nie jest hermetyczna. Taki montaż skutkuje utratą gwarancji.

Wiązki kablowej nie należy prowadzić w sposób nie zapewniający stabilności przewodów. W przypadku gdy przewody będą przemieszczane pod wpływem ruchów karoserii, zwłaszcza w miejscach połączeń elektrycznych, możliwe są sytuacje braku poprawnego kontaktu lub iskrzenie co prowadzić może do uszkodzenia wiązki
elektrycznej.

                  
 

            


Co to takiego jest tryb: "MULTIPLEX"?


Jest to najkrócej mówiąc, wysyłanie dwóch różnych informacji, przy użyciu pojedyńczej ścieżki. W motoryzacji dotyczy to sterowania dwoma typami lamp przy pomocy jednego przewodu, impulsowo: prądowo lub napięciowo PWM (ang. Pulse-Width Modulation). Np. kiedy w samochodzie są włączone światła pozycyjne, na przewodzie sterującym jest napięcie obniżone, zazwyczaj do 25-40% od napięcia zasilania w instalacji samochodowej, natomiast gdy włączony jest STOP, napięcie na przewodzie sterującym wynosi od 40-90% (w zależności od typu samochodu). 
Tryb ten ma zastosowanie przy żarówkach jednowłóknowych lub LED, w obwodach świateł pozycyjnych, STOP-u i przeciwmgielnych (58/54, 58/54G).

Jak należy zatem podłaczyc wejścia modułu do instalacji typu MULTIPLEX?

Zazwyczaj, w typowych takich przypadkach, wystarczy do przewodu sterującego lampami pozycyjnymi i STOP-u (lub przeciwmgielnymi - w grupie Mercedes / BMW), podłączyć odpowiednie dwa wejścia w module Lights Sender (zewrzeć obydwa przewody  wejściowe modułu jedno wejście świateł 58 i 54 / 54G)

Sposób montażu szybkozłączek
       

Jednak, w niektórych samochodach, np. w grupie Mercedes, poziomy napięć są w tak małym przedziale, są na tyle mało zróżnicowane (ponieważ jest tam sterowanie prądowe), że powyższy sposób może okazać się nieskuteczny do wysterowania świateł pozycyjnych i STOP w przyczepie. moduły analogowe bowiem, nie są w stanie rozpoznac progu np. załączania świateł STOP.
Rozwiązaniem tego problemu może być sposób opisany w dokumencie poniżej.
                          
Opcja dla grupy Mercedes / VW / BMW


Można wykorzystać do wysterowania świateł pozycyjnych w module, oświetlenie tablicy rejestracyjnej a do sterowania wejściem STOP w module, dodatkowe trzecie światło STOP w samochodzie.

 

Lista (przykładowych) obsługiwanych samochodów


POPRAWNY MONTAŻ WIĄZKI KABLOWEJ Z GNIAZDEM




    Przydatne:

Współpraca modułów Lights Sender z czujnikami parkowania.
 

Funkcja PDC (Park Distance Control), umożliwia sterowanie przez moduł czujnikiem parkowania (cofania), poprzez jego wyłączanie przy podłączonej przyczepie. Jest to realizowane przez rozłączenie zasilania czujnika (masy zasilającej centralę systemu PDC).

 

Przy instalacji modułu w samochodzie wyposażonym w czujniki parkowania (analogowe, nie fabrycznie montowane typu CANBus), należy odłączyć masę zasilającą system czujników parkowania i zamiast niej, zasilić system czujników masą sterującą z modułu Lights Sender - podłączyć przewód różowy, w sposób przedstawiony poniżej.


Przy odłączonej przyczepie, moduł zasila czujniki parkowania, natomiast po podłączeniu przyczepy, masa zasilajaca czujniki parkowania zostaje odłączona i czujniki wówczas nie działają.



 



  Jeżeli w samochodzie są fabrycznie montowane czujniki parkowania typu CANBus, prawidłowa współpraca modułu może nie być możliwa.

Sterowanie oświetleniem w samochodach z tylnymi światłami automatycznymi.

W samochodach, w których po otwarciu klapy bagażnika gasną światła (na klapie) i są załączane światła wewnętrzne (w bagażniku), należy zrównoleglić te obwody i odseparować je diodami prostowniczymi (dowolny typ diody krzemowej), jak poniżej. Wówczas, na postoju, z podłączoną przyczepą i przy otwartej klapie bagażnika, nie są wyłączane światła na przyczepie.

  








W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z naszym działem technicznym.
Strona zbudowana z Kopage
← Zbuduj swoją teraz
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
Powered by Kopage